zaterdag 15 mei 2010

keuzes..

ze zijn er in mijn hele leven.. heeel veel!

En mijn hele leven heb ik nog geen keuzes gemaakt waar ik heel veel spijt van heb. Dit wil ik heel graag zo houden... en dus blijf ik nadenken.. Nadenken tot ik heel erg moe wordt! En ik ben moe!
Ik denk zoveel na, durf zo moeilijk gewoon te springen.. want dan..

Want wat gebeurd er als ik een verkeerde keus maak. Wat gebeurd er dan met mij? Wat is mijn angst..

Angst om zeer gedaan te worden.
Angst om niet geaccepteerd te worden.
Angst om een ander teleur te stellen.
Ook angst om dan God teleur te stellen. En wat als ik dan een verkeerde keus maak.. pfff
Ja, wat dan? Wat gebeurd er dan..

Dan is hij er voor mij! Dan mag ik terug komen! Het klinkt zo makkelijk.. is het ook zo makkelijk?
Is het niet te makkelijk? Ga ik er niet te makkelijk mee om?! Betrek ik God bij mijn leven? Is hij betrokken bij alle keuzes?
En zou mijn nadenken niet stukken minder hoeven zijn als ik het neerleg bij Hem, mag ik het niet neerleggen en leven in geloof in Hem?!

Hoezo nadenken... pff..

Mijn gebed mag altijd blijven.. God help mij met de keuzes die ik mag/moet maken. Help mij de juiste keuzes te maken. Help mij ook te vertrouwen! Op U, mijzelf en de ander! Leid mij op Uw wegen!

Geen opmerkingen: