maandag 25 januari 2010

Waarom?! de basis..

God is mijn steun en toeverlaat. Mijn basis waarop ik kan bouwen. Zonder Hem zou ik er niet zijn. Ik ben Hem dankbaar voor alles wat ik ontvang.
Hoe vaak vergeet ik dat niet te zeggen. Ik ga snel voorbij aan het danken omdat er voor mijn gevoel ook zoveel is waarbij ik Zijn steun en wijsheid zo hard kan gebruiken. Omdat er zoveel is wat ik niet begrijp.

Waarom zijn er oorlogen, natuurrampen, mensen die elkaar het licht niet gunnen, waarom?! Waarom zijn er kinderen die overlijden, waarom zijn er kinderen die geen ouders hebben of vice versa, waarom?! Waarom komt die onwijs leuke kerel op mijn pad, maar snap ik zijn manier van geloven nog niet helemaal. Waarom zit er aan die kerel ook een aantal scherpe doornen die mij toch prikken ook al doet hij zijn best om dat niet te laten gebeuren? Waarom zien mensen vaak de donkere kanten van het leven en vallen de lichtere minder op?! Waarom plegen mensen zelfmoord?! Waarom voelde de jongen zich zo naar dat hij geen andere uitweg mee zag?! Waarom?! Waarom zijn arm en rijk zo oneerlijk verdeeld?! Waarom kent nog niet ieder mens de juiste weg naar u?! Waarom?!

Waarom gebeuren er zoveel dingen waar we ons geen raad mee weten?!

Vader geef hoop en kracht!! Antwoorden krijgen we niet altijd op de manier zoals we zouden willen maar u bent er altijd voor ons! Dat is al een antwoord! Blijven bidden, want dat is de basis.. blijf praten met God, leg al je geluk en al je vragen voor hem neer. Hij houd van je en weet wat je geweldig en wat je ontzettend moeilijk vind!

De waaromvraag ga ik waarschijnlijk nog zo vaak stellen.. omdat ik een mens ben en zo graag een antwoord zou willen.. Maar God, u zorgt voor ons! waarom?! Omdat u dat heeft beloofd!

Wees bij hen Vader, die U zo hard nodig hebben!

Geen opmerkingen: