dinsdag 10 november 2009

heheherfst..


Vanochtend heerlijk een eind gelopen in het bos. Hond mee en al mijn gedachten laten vervliegen. Rust, schoonheid en vrijheid. Wat een heerlijkheid dat ik hier zomaar van kan en mag genieten!
Ik ben weer flink bezig met mijzelf. Ik merk dat ik wat zenuwachtiger wordt nu potentieel vriendje af en toe om het hoekje komt kijken, mijn tentamens morgen gaan beginnen en ik volgende week een paar dagen weg ga met school. Voeg daarbij het kerkenwerk en mijn hoofd stroomt over. Vanacht ben ik om 0.15 nog met de hond gaan lopen. Even mijn hoofd leeg maken.
Ik zou zo graag willen dat ik soms een klein beetje anders was. Dat ik mijn gedachten kan laten vervliegen en later als het mij uitkomt weer kan oppakken, dat ik wat meer mijzelf kan zijn als er bijzondere mensen langskomen, dat ik niet altijd zo twijfel of ik wel leuk en goed genoeg ben, dat ik gemotiveert bijf om met school bezig te zijn, dat ik...
Ik zou zo graag de echte mij willen zijn.. of ben ik dit?! Gaat het om het accepteren van mijzelf...
Is het belangrijk dat al die dingen die ik graag zou willen, niet allemaal even reeel zijn? Is het zo dat ik doordat ik zo twijfel overal over na blijf denken.. Is het zo dat ik altijd een beetje zenuwachtig ben en soms dus ook gewoon domme dingen zeg als ik nieuwe mensen ontmoet of als ik een bijzonder iemand om me heen heb.
Is het zo dat ik gezond ben, liefde mag geven, en ook heel veel mag genieten?! Is het zo dat ik mijn P heb gehaald en dat dit zonder motivatie echt niet was gelukt?!
Is het niet zo dat ik eigenlijk blijf zoeken naar mijzelf, maar dat ik mijzelf al lang heb gevonden en daarmee aan de slag kan?! Tja..
Niet al mijn eigenschappen zijn even handig en leuk en moeten behouden blijven. Aan sommige mag ik best werken. Mijn gedachten zijn niet altijd even reeel, ik draaf soms geheel door, ik ben slecht in keuzes maken, kan soms moeilijk dingen/gebeurtenissen loslaten, ben kan af en toe om de meest kleine dingen een traantje laten, moet soms hard werken om positief te zijn, ben soms een ratelkonte eersteklas,
Maar als mensen de moeite nemen mij te leren kennen zien ze ook dat ik heel rustig en relaxed kan zijn. Dat ik humor heb, dat ik liefde kan geven, dat ik als ik iets beloof dat nakom, dat ik je niet zomaar in de steek laat, dat ik... dat ik ik ben...
En daar zullen ze het mee moeten doen, ik verander waar ik mee aan de slag wil.. omdat ik dat wil!!!
(vasthouden die gedachte meid ;))

Geen opmerkingen: