donderdag 12 november 2009

Soms kan ik ontzettend twijfelen. (zie de honderd blog's hieronder.. ;)

Heb jij dat ook wel eens, dat er als je bijvoorbeeld ergens mee zit of juist ergens heel blij mee bent, er zo een regel van een lied door je hoofd vliegt…


Ik dus wel........ Zoals bekend kan ik soms, hoe zeg je dat lichtelijk twijfelen aan alles wat ik doe of moet gaan doen. Is het wel verstandig, of niet. moet ik dit wel doen of niet. en dan ook nog, moet ik dit nu doen of later…. Pfff daar zou je toch moe van worden. Nu heb ik Iemand tegen wie ik alles kan zeggen, al mijn twijfels, gedachten, ja echt alles! En daar ben ik heel dankbaar voor.


Nu is het zo dat laatst een vriend mij vroeg; ja dat is leuk hoor, jij praat en dan.. zegt Hij dan ook wat terug, geeft Hij je advies, maakt Hij die keuzes dan voor je? Daar moest ik even over na denken, want ja hoe weet je het nou precies Ik lees de bijbel en bid dus elke dag, maar dan. Nu, ik houd een dagboek bij en daar staat dus heel veel in… Natuurlijk schrijf je een dagboek voor jezelf, maar toch wil ik jullie in wat punten laten meedelen; na aanleiding van die vraag van een vriend ben ik mijn dagboek eens gaan doorlezen. Ik schrijf eigenlijk een boek aan God, alles wat ik wil vertellen doe ik door middel van dat dagboek. Zo dwaal ik tijdens het bidden minder snel af. Ik had het eigenlijk nooit helemaal terug gelezen tot nu. En dan kom je erachter hoe bijzonder Gods wegen zijn. Hoe gebeden worden verhoord, en hoe je eigenlijk mag vertrouwen op Hem. bijv bij mijn werkkeuzes, verliefdheden , problemen, vrienden, echt ik kan een hoop terughalen als ik dat dagboek teruglees. dat is heel bemoedigend.

Nu is echt niet alles zo hoor, als voorbeeld toen de film ”the passion of the christ” uitkwam twijfelde ik enorm of ik wel of niet moest gaan, en natuurlijk na veel praten met God, na alle twijfels en vervolgens het gevoel, wat moet ik nou, en wat is goed? Vroeg mijn moeder mij of ik soms een bioscoopkaartje uit de lucht had willen zien vallen, en dat is het, dat zou heel tastbaar zijn, maar helaas ook onwerkelijk.


Je moet er naar mijn mening anders tegenaan kijken, het is niet zo zeer iets wat je ziet, maar ook iets wat je voelt en weet. bijvoorbeeld als je ergens heel erg mee zit en je slaat de bijbel open op precies de juiste plek of iets wat iemand zegt op precies het juiste moment of.....
zo’n regel die als je ergens mee zit of over nadenkt zo door je hoofd vliegt.. Denk niet te moeilijk, dat is niet nodig!!



“Wacht maar gewoon wat de tijd met je doet…” (nederlandse zanger)



Geen opmerkingen: