vrijdag 27 november 2009

genieten..?!

Vanmiddag zat ik na een dagje school weer in de trein naar huis. Het was een grijze dag vandaag. Ik was bezig met plannen, ik deed een poging"potentieel vriendje" te sms'en. (maar ja wat sms je dan.. pff die twijfels.. )Op een gegeven moment scheen de zon in mijn ogen. Ik baalde want ik kon niets meer zien. Opeens raakte het me.. Ik houd helemaal niet van grijze dagen, ben altijd op zoek naar een beetje zon. Nu schijnt de zon en dan baal ik ervan. Ik houd me bezig met andere dingen en geniet er helemaal niet van. Ik heb mijn telefoon weggelegd en heerlijk onbezorgd een half uurtje genoten van de zon in mijn gezicht..

Gevolgen van drie keer in de week filosofie zijn wel dat ik over zulke situaties ook net weer wat verder denk..

Hoevaak is het niet zo dat ik niet geniet omdat ik te druk ben met denken en doen. Ik zie het gewoon over het hoofd. Ik heb stapels smsjes klaar liggen maar nog niet verstuurd omdat het elke keer gewoon vanzelf gaat.. Doordat ik zoveel tijd besteed aan denken, twijfelen, denken en twijfelen ga ik natuurlijk veel sneller voorbij aan de leuke dingen. Aan de mooie dingen. Aan het feit dankbaar te zijn dat ik mag genieten in vrijheid. Familie heb, werk heb, naar school kan. Hoe snel verzand ik niet in twijfels en moeite.

Hupsa meid, ogen open, kijk vooruit maar niet te ver.. Geniet van het moment!

Geen opmerkingen: