dinsdag 11 december 2012

Kijk, zie en bewonder!

Zoals in een eerder stukje al beschreven is enige zelfkritiek mij niet vreemd. Ik denk dat dit ook goed is, echter maakte ik de doorslag naar zelfafwijzing. Eigenlijk maak.. Want hoe veel beter het inmiddels weer gaat, het zit er nog in hoor. En toen kreeg ik laatst dit stukje onder ogen:

http://www.youtube.com/watch?v=SjbX6mDnMwM

Mijn eerste gedachten bij het zien van deze man was verbazing en nieuwsgierigheid. Daarna kwam het inspirerende. Hoe vaak is dit niet zo; een eerste oordeel is snel geveld. En toch, blijf ik mijn ogen openhouden.. zie wie er staat en bewonder zijn enorme enthousiasme om wat van het leven te maken, zijn moed om te benoemen wat nodig is, zijn liefde voor het leven..

Dat neem ik mee.. kijken, zien en bewonderen! Ook mijzelf!

Geen opmerkingen: