donderdag 24 december 2009

feest?!


Onderweg naar een feest?! Aan het aantal boodschappenkarren dat mensen dat mensen wegsjouwen zou je het wel denken. Kalkoen, broodjes, wijn, groenten.. En dan de enorme rijen in de speelgoedwinkels er wordt er heel veel feest gevierd.

Ik heb gisteren ook nog eventjes de laatste kadootjes ingeslagen, heb ook vanochtend in de file gestaan voor de winkel. Ik doe net zo mee aan de kerstdrukte. Maar toen ik net na een drukke morgen eventjes neerplofte bedacht ik me opeens.. Ik word helemaal niet vrolijk van alle kerstdrukte. Al die stress voor 2 dagen.

Maria kende ook flink wat stress zo voor haar bevalling. Helemaal op reis naar een andere plek. Ook al vertrouwde ze op God, ik denk toch dat ze het best zwaar heeft gehad. Zij was ook onderweg naar een feest. Al wist ze natuurlijk niet helemaal precies wanneer dat feest ging plaatsvinden.

Maria en ik, allebei onderweg naar een feest. Het feest wat God zelf door Maria in gang heeft gezet. Zonder de bevalling van Maria hadden wij morgen geen feest. Maria bracht haar kerstnacht door in een schuur, geen tafels vol lekkere etenswaren, geen knusse woonkamer maar een doodgewone stal met een kribbe en een stier. En toch denk ik dat zij de mooiste kerst heeft gehad van ons allemaal. Ze had Jezus in haar armen.

Dus al dat eten, al die kadootjes, het is leuk. Laten we niet vergeten wat veel grootser is dan leuk.. Hij die is gekomen voor jou en mij. Laat het zo zijn dat het daar deze kerst om mag blijven draaien!Hij is namelijk de basis en heeft geen houdbaarheidsdatum!
Marcus 12:29
"Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, IsraĆ«l! De Heer, onze God, is de enige Heer;
heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.”
Het op een na belangrijkste is dit: “Heb uw naaste lief als uzelf.” Er zijn geen geboden belangrijker dan deze."

En vergeet de mensen om je heen ook niet, geniet met hen en wees dankbaar dat ze naast je staan. En voor de mensen die niet direct naast je staan omdat zij heel weinig mensen hebben die naast hen staan, sta naast hen! Heb uw naaste lief!
Een heel mooi kerstfeest!

Geen opmerkingen: