maandag 26 oktober 2009

oef, stomp au..

Ik heb gelogen.. pff echt waar, en om het geloofwaardig te maken ook nog eens een paar keer.
Bij ons thuis werd veel gepraat over "potentieel vriendje." Ik vond dat lang niet altijd even leuk. Soms wist ik niet meer wat ik er zelf nu eigenlijk van vond.. Het was welliswaar mijn eigen schuld omdat "potentieel vriendje" toch te veel in gesprekken voorkwam zodat binnen no time iedereen het wist maar toch.. Soms is het mijns inziens gewoon goed om zelf dingen te ontdekken en te voelen wat er met mij gebeurd zonder de druk van nieuwsgierige leden van de familie.

En nu heb ik dus gelogen.

Mijn schoonzusje had al een paar keer gevraagd of ik er wat mee ging doen en ik had uiteindelijk besloten dat ik het vandaag ging vragen.. zoals al eerder geschreven.. Ik had als enigste voorwaarde dat "potentieel vriendje" alleen moest zijn want een blauwtje lopen met één iemand erbij zou al erg genoeg zijn. En nu was het moment daar... en "potentieel vriendje" was niet thuis.... ~> weg plan..

Maar dit was wel het moment om door te pakken. Ik heb dus gebeld en later verteld thuis dat ik via de telefoon aan "potentieel vriendje" had gevraagd wanneer we met elkaar wat gingen doen.. (volgens origineel plan) en dat "potentieel vriendje" heeft aangegeven dat hij dit niet echt zag zitten..

Ik heb dus gelogen..

Als resultaat, een ongeloofelijk schuldig gevoel, een rust dat iedereen nu denkt dat ik er niet mee doorga, een moeder die zegt dat het waarschijnlijk maar beter is, een vader die zegt dat hij altijd al eigenwijs was, een zus die zegt dat het misschien nog kans heeft en een broer die me gewoon een knuffel geeft en me welterusten zegt, dit alles resulteerd in een nog schuldiger gevoel omdat ik toch lichtelijk egoistisch ben. Ik wilde niet alle geluiden en voors en tegens weten van iedereen maar gewoon eens weten hoe ik dit zelf zou kunnen oplossen..

Ik heb dus gelogen en dat voelt dus aan de ene kant naar maar aan de andere kant vind ik me ook wel een stoer wiefie.. Ik heb iets gedaan wat ik belangrijk vond. Kijken wat ik zelf zou kunnen. En "potentieel vriendje" die blijft nog even potentieel.. ik ben benieuwd..(eerst even over dit toch wel oef, stomp au en ook nog lichtelijk teleurgesteld gevoel heenkomen omdat hij er niet was..)

Geen opmerkingen: