vrijdag 16 oktober 2009

Ken je Milo al!?

Jaaaa daar issie... Inspiratie.

Er is deze dagen zoveel op televisie te zien voor kinderen... te veel als je het mij vraagt. Wat laat je ze kijken. Na een paar dagen moedertje spelen voor een paar schattige, stoere, en leuke kids heb ik weer ongegeneerd kindertelevisie kunnen kijken. Toch maar gekozen voor de disneyfilms met Mickey Mouse en Cars.

Bij mijn prentenboeken verzameling, die ik overigens ook heerlijk weer eens kon doorkijken/lezen heb ik vorig jaar een dvd gekregen van Milo, de bidsprinkhaan. Maar ja, om nu alleen die dvd te gaan kijken... toch net een stap te ver..
Nu dus de kids op de bank gepland in afwachting van Milo.



Van de makers van de succesvolle Krummel-serie komt een nieuw avontuur over
het belang vanbidden. Als een grote storm Milo`s snackbar verwoest, is hij
radeloos. Hij zou God graag om raadvragen, maar hij weet niet hoe. Uiteindelijk
leert Milo bidden, en zo komt hij er achter dat God hem aldie tijd al hielp.
Ironisch genoeg leert hij dat alle middelen die hij gebruikt had om Gods
aandacht tetrekken juist die dingen zijn die hij nodig had om zijn snackbar
opnieuw op te bouwen. De tuin leerthem altijd te vertrouwen op God na het
bidden, en dat het antwoord van God zich in verschillendevormen kan aandienen.



Nu heb ik al wel een zwak voor Max lucado, maar ook deze film zet weer een helder punt neer, voor jong en oud..
Ik vraag me vaak af of ik wel "goed" bid. Ik vind het lastig, natuurlijk bid ik voor al het onrecht in de wereld, voor oorlogen, onderdrukking ed. Maar ik bid ook heel veel voor mijzelf. Of God mij wil helpen de juiste keuzes te maken, maar ook voor tentamens.. de welbekende liefdesperikelen ed. In deze film komt heel duidelijk naar voren dat je om alles mag bidden wat je bezig houdt. God is nooit te druk. Want hij houd van jou en wil er altijd voor je zijn. Maar dan het allermooiste wat een kind naast dit feit kan leren over bidden. Het gaat om loslaten. God geeft geen pasklare antwoorden (nu, ja vaak niet...) hij doet wat het beste is voor jou en mij, dit weten we nog niet altijd maar het is echt waar!

God zorgt voor je!

Geen opmerkingen: