zaterdag 12 april 2014

zon..

Soms laat een zonnebril je de dingen scherper zien..

Na weer een pittige werkweek en waardevolle thuisweek reed ik terug op mijn laatste werkdag. Er was weer veel gebeurd en gezegd. Ik dacht na over mijn rol en over hoe ik de komende maanden door ga komen. Wat is mijn instelling, wat zijn mijn mogelijkheden. Ik weet het niet zo goed. Lastig. Één ding weet ik zeker, ik wil er positiever in staan.

En toen reed ik dus terug met een vol hoofd. Met mijn zonnebril op, en ik bedacht me dat ik de zon, en alle schaduwen die zij vanachter de wolken laat zien veel mooier zie.

Soms kan het misschien goed zijn om niet overal te kritisch op te zijn maar mijn zonnebril eens op te zetten. Ik sluit mijn ogen niet voor wat er wordt gezegd, gedacht en geleefd maar misschien geeft die zonnebril me net wat meer compassie, geduld, mededogen en liefde!

Liefde en passie! Daar gaat het om! Daar word ik blij van! De zon!

Geen opmerkingen: