donderdag 22 april 2010

friends..


Ik heb een aantal lieve mensen om mij heen, waaronder ook een paar lieve meiden.
Het grappige is dat deze meiden echt verschillen als dag en nacht en met ieder bespreek en doe ik ook dingen die verschillen als dag en nacht.

Met C heb ik een bijzondere relatie. We zijn compleet verschillend en hebben allebei een heel ander leven. Toch is zij degene die precies weet wat ze moet vragen om een eerlijk antwoord te krijgen. We spreken elkaar helemaal niet vaak, maar gaan standaard een weekend per jaar heerlijk bijkletsen..

T daarentegen heeft veel overeenkomsten met mij, zelfde soort opleiding, zelfde beroepsgroep, en zelfde twijfels. Wij kletsen wat af. T is heerlijk recht door zee en ik heb hoewel we over een aantal dingen heel anders denken nog steeds heel veel respect voor haar. Zij heeft gekozen voor zichzelf! Uit een relatie naar een leven voor haar alleen! Kletsen aan de telefoon houden we uren vol.. Super stoer wiefie!

M is een ongelofelijke lieverd. Zit nog niet helemaal top in haar vel en op haar plek. Ze is wel een sterke vrouw maar moet dit zelf nog een beetje ontdekken. Doet nu wel haar eigen ding. Samen een supergezellige vakantie gehad en serieuze gesprekken..

M2 en ik zijn bijna gelijk. Zelfde stressniveau, houden allebei van kletsen en chocolade. Onze lijn wordt uitvoerig besproken en bijna als enige begrijp zij precies wat mijn angst was met vriendjelief..

T, C en P zijn sinds kort vrijeavondjesmaatjes, wijntjes, chocolade enz.. bijna allemaal net een vriendje en alle bijbehorende twijfels en stappen, inclusief adviezen worden besproken onder het eerste tot het laatste roseetje.. Hele verschillende levens maar ook daar leer ik van!

Vriendinnen, elk op een ander vlak. Elk vullen ze mij op een ander vlak ook aan en zetten me weer eventjes aan het denken. Ze lijken eigenlijk allemaal echt niet op elkaar, maar elk van hun maakt haar dromen waar en ze zijn stuk voor stuk zelfstandige ondernemende meiden. Elk op hun eigen manier!

Waardevol!!


Geen opmerkingen: