woensdag 28 april 2010

dromen..

Vanavond mocht ik genieten van het verhaal van de dromen..

De dromen van Joseph! Het was een mooie musical. Het echte verhaal van Jozef ging natuurlijk in de basis ook over zijn dromen. En dat God hem die dromen liet uitleggen. Uitleg aan de farao.
Jozef had niet bepaald een geweldig leven. Hij had natuurlijk een vader die hem adoreerde maar zijn broers mochten hem niet bepaald. Vervolgens uit de put, met slavendrijvers mee naar Egypte waar hij nadat hij werkte voor Potifar toch weer in de cel terechtkwam door de vrouw van Potifar. Daar gezeten ontmoette hij de schenker en de bakker en uiteindelijk komt hij door de farao uitleg te geven van de dromen op een gegoede plek in de maatschappij.

Als ik er naar kijk dan denk ik dat we zelf hopen het juiste te doen, soms met een stuk naiviteit in ons handelen. En God gaat met je mee. Welke wegen het leven ook zal gaan, Hij is er wel altijd en blijft zelfs tot in de diepste kelders en gevangen altijd bij je. Door wetenschap en gevoel mag dit ook iets zijn waar je altijd op terug kunt vallen. Soms begrijpen we Gods wegen niet. Soms begrijp ik ze niet. Dan voel ik me naar en gevangen, maar God zal mij nooit verlaten en ik mag zelfs bij de grootste twijfels over welke keuze dan ook altijd terugkomen bij hem!

Wat een God!

Geen opmerkingen: