woensdag 3 juni 2009

pinksteren..

Pinksteren...

dat het het gemakkelijkste feest is om uit te leggen hoorde ik zondag in de kerk.. waarom? hierom:

"kijk, als je kerst moet uitleggen moet je vertellen over een kind dat 2000 jaar geleden werd geboren en dan niet zomaar maar in een stal en hij had niet eens een vader, nou ja, geen gewone dan. En pasen, vertellen over Jezus die dan eerst sterft en dan weer levend wordt.. nou leg dat maar eens uit! Nee dan pinksteren. Iets wat over jou gaat en zich nu afspeelt. Kijk toen ik jong was sliep ik samen met mijn broertje op een kamer. Toen we gingen verhuizen kreeg ik een echte eigen kamer. Want ik bedoel; samen met je broertje dan heb je écht geen eigen kamer hoor! Maar die eigen kamer was heel leuk en mooi maar 's nacht was ik wel echt alleen en het was dan ook wel heel donker. Dus liet mijn vader altijd het licht op de overloop aan en dan mijn deur op een kiertje. zo scheen er altijd een lichtje. Maar soms werd ik wakker en dan was het licht uit... dan riep ik heel hard; PAPA, ik wist namelijk dat die nog in zijn studeerkamer zat en dan hoorde ik niets, mijn vader zei niets maar het licht ging weer aan. hij wist precies wat ik nodig had. Nou zo werkt het ook met de Heilige geest. God is er altijd en hij heeft je de Heilige geest gegeven omdat Hij precies weet wat je nodig hebt. En met Pinksteren denken we eraan dat God ons de Heilige geest geeft en altijd bij ons is.
Nou, was een makkie toch?!!"

Amen.. (lijkt mij )

Geen opmerkingen: