dinsdag 9 juni 2009

nog maar heel even..

tel je wel eens af?!

Ik wel..
Als ik een weekendje weg ga.. nog maar 3 nachtjes..
Als ik op grote vakantie ga.. nog maar 25 nachtjes..
Als ik echt.. echt klaar ben met het eerste jaar school.. 22 nachtjes..
Als de tentamens weer voorbij zijn, nog maar één te gaan en over 2 nachtjes heb ik gehad..

aftellen, waarom eigenlijk? Is het leven nu dan niet bijzonder genoeg? is het uitermate zwaar? Heb ik altijd iets nodig om naar uit te kijken? ik geloof dat mij het bovenstaande allemaal niet echt past.. maar waarom dan? Is het iets menselijks.. iedereen telt af, van jongs af aan al.. 2 nachtjes slapen tot je verjaardag. Het geeft ergens wel wat structuur.. maar verder.. ik weet het niet

Overal in de Gods woord worden dingen wel aangekondigd maar gebeurden toch vaak onverwachts..



  • Het volk Israel mocht erop vertrouwen dat God hen zou bevrijden uit Egypte maar hoorde pas heel kort van te voren wanneer.
  • Abraham hoorde van God dat hij een heel groot nageslacht zou krijgen, toen had hij nog niet eens kinderen.. wanneer?!
  • En dan.. de geboorte van Jezus.. al eeuwen voorspeld..
  • Maria zwanger, maar wanneer Hij zou komen??! niemand hier die het weet?
  • Het aftellen van Jezus naar het praktiseren van zijn taak.. aftellen??!!
  • En toen zijn sterven, ze leefden er naar toe.. maar wanneer precies?

Zo zijn er nog tal van andere momenten die ik kan opnoemen maar ik denk dat de clou wel duidelijk is..

Voor mij is de boodschap wel duidelijk: het is altijd afwachten+, ik weet nooit hoe mijn leven over één nachtje, of 2 of 25 of 100 loopt. Ik denk dat aftellen echt niet zo verkeerd is, zolang ik nu maar wel leef!

Genieten van elke dag die gegeven wordt.. met alle mooie en soms minder mooie dingen, maar wel in de wetenschap dat Hij, dat U mijn leven in handen hebt!

Niet wachten, niet stilzitten, maar in afwachting blijven van de dag waarop Jezus terugkomt..

Geen opmerkingen: