donderdag 25 juni 2009

achteraf..

Http://www.nd.nl/artikelen/2009/juni/22/dader-aanslag-koninginnedag-psychiatrisch-onderzoc

Er komt een psychiatrisch onderzoek naar de dader van de aanslag op koninginnedag..

Wat leverd het nog op? Is het van dergelijke waarde dat dit absoluut noodzakelijk is om te weten? Is dit een dergelijk onderzoek noodzakelijk om dingen uit te sluiten?

Ik heb geen verstand van psychiatrische onderzoeken, tenminste niet post mortum.. een normaal psychiatrisch onderzoek ben ik eigenlijk altijd voor.. het kan duidelijkheid verschaffen en ook voor een client kan het prettig zijn om te weten wat hem/ haar mankeert, familie, vrienden enz..
maar nu..

Ik denk dat ik de grootste moeite heb met dit gegeven dat Karst T zichzelf niet meer kan verdedigen/ een reactie kan geven.

Mocht er iets uitkomen dan.. ja wat dan?!

In de eerste periode na koninginndag werd er overal gevraagd wat er anders had gemoeten.. de beveiliging, individuele acties..
Ik vroeg me toen af (gevaarlijk misschien) of we niet eens bij ons zelf te rade moeten gaan. Dit kan gebeuren... wat had ik er aan kunnen doen? Ik denk heel eerlijk in dit geval niet veel, ik kende hem niet, maar ik kan wel om mij heen kijken. Wie heeft mijn hulp nodig? Niet omdat er een aanslag gepleegd zal worden door diegene maar omdat diegene een luisterend oor nodig heeft.. Wie had er echt contact met Karst T? Misschien wel heel veel mensen.. en was dat het helemaal niet. Maar het zet mij wel aan het denken over mijn handelen in deze wereld. Naar wie kijk ik om?!

Geen opmerkingen: